Pokud hledáte ke zprostředkování koupi či prodeje nemovitosti luxusní realitní kancelář, Praha je v českém kontextu místem, kde takových najdete nejvíce. Lokalita ale dobrou realitku ještě nutně nedělá. Jaké jsou známky toho, že spolupracujete s kanceláří, hodnou jména luxusní?

Luxusní realitní kancelář vás bude znát ještě dříve, než vás potká

Přiznejme si rovnou, že životní styl, názory i preference lidí kupujících luxusní nemovitosti se budou v mnoha ohledech lišit životního stylu, názorů a preferencí průměrného člověka. Bohatí lidé zkrátka cítí a přemýšlí jinak. A dobří realitní makléři to chápou a dokáží se tomu přizpůsobit.

Často si tak musí nastudovat i věci nad rámec samotných realit. Orientují se v současných trendech, znají luxusní produkty, auta, dobrá vína, obrazy, exotické destinace, nebo třeba investiční trh – zkrátka vše, co souvisí s životním stylem bohatých.

Solventní zájemci většinou nepřijdou se zdlouhavým výčtem požadavků, které na budoucí nemovitost mají. Zkrátka očekávají, že dobrý makléř je již zná. Jejich čas bývá velmi omezený a při nákupech tohoto charakteru očekávají, že jím bude plýtváno co nejméně.

Většinou tak nechtějí žádné velké experimentování s mnoha nabídkami, u perspektivní nemovitosti chtějí to nejdůležitější znát ještě dříve, než do ní poprvé vstoupí – samozřejmostí by tak u dobrých realitek měly být virtuální prohlídky nemovitosti, případně propagační videa i celé weby věnované a optimalizované výhradně pro konkrétní nemovitost.

 Zkušenosti jsou k (ne)zaplacení

A kontakty jakbysmet. Dobrá realitka nevzniká ze dne na den, a ta luxusní již vůbec ne. Zajímat by vás mělo třeba

  • jaké nemovitosti se jim již podařilo prodat
  • nakolik mají propracovaný marketing
  • jaké komunikační kanály využívají k propagaci nemovitosti
  • a jaké jsou jejich vztahy s ostatními kancelářemi a makléři

Co se posledního bodu týče – není hanbou, pokud realitka spolupracuje s ostatními. Inzerce nemovitosti prostřednictvím dvou či více kanceláří a následné dělení zisku bývá normou i u těch nejlepších. Být zadobře s ostatními hráči na realitním trhu je v tomto oboru velmi důležité, protože mohou otevírat dveře k zajímavým klientům.

Totéž se dá říci i o podnikatelích a profesionálech mimo realitní trh – ti nejlepší makléři těží z širokého okruhu známostí a jejich známostí, takže potenciální klienti pro ně nejsou nikdy daleko.

K čemu dalšímu přihlédnout?

Profesionální realitku (či konkrétního makléře) také často poznáte podle míry jejich informovanosti a schopnosti zasvěceně rozumět:

  • Nemovitosti samotné. A to opravdu do posledních detailů. Ti nejlepší makléři si dokáží zjistit i to, v jaké oblasti se těží mramor, jímž je obložena koupelna, nebo znát všechny květiny, co rostou v zahradě. Zejména u domů a objektů s historií (které se stále častěji daří měnit v luxusní nemovitosti), neřkuli u zámků a starých sídel je dobré vědět o jejich minulosti co nejvíce.
  • Okolí nemovitosti. Jaká je čtvrť, město či vesnice, v níž se nemovitost nachází? Jaké jsou zde zajímavosti, instituce, příležitosti k volnočasovému vyžití? Kde najdete nejlepší restaurace?
  • Domácímu i mezinárodnímu realitnímu trhu. Prodávající chtějí co nejvýhodněji prodat, kupující co nejvýhodněji koupit, a realitka musí pracovat ke spokojenosti obou. Znalost realitního trhu, cen, a ostatních nemovitostí je tudíž zásadní. Luxusní realitky navíc spolupracují se zahraničními klienty, kteří mohou být ze své domovské země zvyklí na jiné fungování realitního trhu, takže jejich znalosti by měly být skutečně mezinárodního charakteru.

Tolik tedy ve zkratce k fungování luxusních realitek – samozřejmě jsme zde popsali jen zlomek ze všeho toho, co by taková společnost měla mít a dělat. A jak to máte vy? Co všechno byste od realitky, která si říká luxusní, očekávali?

Jan Petrásek