Začínáte nebo obnovujete webové stránky a nacházíte se v bodě, kdy na řadu přichází otázka SEO optimalizace pro vyhledávače?

Jistě chcete, aby se vám úsilí, čas i peníze, které jste do webu investovali, vrátily. A to tak, že stránky fungují, jak mají a je snadné se na ně dostat. Je proto nezbytné, abyste si ještě před tím, než jsou stránky finálně hotové co se vizuálu a obsahu týče, najali specialistu na SEO a online marketing.

Přizvěte si do kreativního týmu tohoto odborníka, aby se společně s vaším copywriterem zasadil o to, aby texty byly nejen čitelné, ale také nalezitelné, a přivedly na web klíčovou skupinu zákazníků. Jak spojit optimalizaci pro vyhledávače s vytvořením uživatelsky příjemných, ale zejména nalezitelných stránek? A proč práci na optimalizaci svěřit odborníkovi?

SEO optimalizace: tým je základ

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je světem, v němž existují osvědčené kroky a techniky, které se s postupem času proměňovaly a mění se stále. Jejich chytrá kombinace může vašemu e-shopu či stránce dopomoci k vyšším příčkám.

Úspěch však nemusí být trvalý a tak je zapotřebí provádět analýzu opakovaně, ideálně za pomoci odborníka, který stál při stavbě webu již na začátku. SEO konzultant může časem přicházet s novými nápady a je schopen zahodit své osvědčené techniky při zjištění, že už zkrátka nefungují.

V rámci tvorby webu začněte s analýzou potenciální klientely. Tvorba profilu ideálního zákazníka je dobrým začátkem a vašemu SEO odborníkovi tím usnadníte práci. Představte si, pod jakými klíčovými slovy vás bude zákazník hledat a nacházet. A kam až může jít slovní zásoba a fantazie klientely?

Uspořádejte na toto téma brainstorming – ať už se svým týmem, přáteli nebo vy sami se SEO konzultantem. K základním klíčovým slovům, někdy označovaným jako keyword,s postupně nabalíte další a další slova, pod nimiž vás bude moci cílová skupina vyhledat. Můžeme si ukázat na příkladu slovní dvojice pokojové rostliny.

Zákazníci mohou hledat: rostliny na byt, pokojovky, pokojovky do ložnice, pokojové květiny, potřeby k přesazení pokojových rostlin, nenáročné pokojovky a mnohá další spojení. SEO konzultant dokáže následně propojit slova s daty a zpětně analyzovat jejich úspěšnost.

Následně může promyslet tvorbu dalších kampaní a společně s vámi dodanými informacemi o novinkách ve vašem podnikání či případných změnách aktualizovat a nastavovat optimalizaci tak, aby šla ruku v ruce s potřebami klientů.

Člověk je tvor nevyzpytatelný

Optimalizace pro vyhledávače a její dosah je, ať chceme či ne, založena na lidském faktoru – na aktuální poptávce i konkurenci, často i na sezóně.

Vyhnout se snížené návštěvnosti i obratu se můžete vyhnout permanentním opatřením: analýzou nově hledaných témat, produktů i aktualizací blogu, kterým může váš e-shop či stránka disponovat. Optimalizace tím pádem nikdy nekončí: je třeba sledovat trendy a přizpůsobovat stránky jak nástrojům SEO a online marketingu, tak lidem jako takovým.

S pomocí odborného SEO konzultanta a vašeho týmu tak dosáhnete uživatelsky příjemných, aktuálních a pro klienta atraktivních stránek, které nalezne tak jednoduše, že si sám proces hledání ani neuvědomí. Opačný nebo nulový efekt může mít zapojení případného pseudo-odborníka. Ten může mít všechny potřebné informace o fungování zavedených nových SEO nástrojů, vyzná se v datech a meta tazích. Jeho práce je ve finále překvapivě rychlá a cena za ni příznivá.

Nicméně ve finále se optimalizace vašeho webu zpětně nevyplácí – klienti váš zkrátka nenalézají nebo se míjíte s cílovou skupinou. Váš web postrádá přesah a originalitu. Lidé vás nacházejí, ale nevrací se k vám a objednávky často nedokončí. Profesionální konzultant, jak už bylo zmíněno, by měl být součástí týmu od začátku stavby webu.

Mezi vaší vizí a zkušenostmi odborníka by měla fungovat stejná chemie, jako mezi kolegy na pracovišti. Obě strany jsou schopné ustoupit, když cítí, že to bude v prospěch věci, ale také si dokáží stát za svým a podložit svůj názor fakty či zkušenostmi.

SEO je ve finále kombinací mnoha praktických a technických kroků, kdy je nezbytné je kombinovat se základními soft-skills, empatií a držením vize. A vize? Ta vzniká ze snu – z vašeho snu o smysluplném projektu, podnikání a ideálních webových stránkách.

Chcete se podělit o vaše zkušenosti se SEO optimalizací. Je jedno zda se špatnými, nebo pozitivními. Uvítáme obojí

Jan Petrásek